Skip to content

Apple, i numeri non dicono tutto

Apple makes their developers more than 2x the revenue of the Google Play store — with less than half the user base. Amazon’s most profitable customers are on iPhones. Google’s most profitable customers are on iPhones. Carriers most profitable customers are on iPhones. Even Microsoft is learning their most profitable customers are on iPhones. I could rattle off statistic after statistic that highlights this reality. Apple’s customers are higher value customers and their growing installed base means they are amassing one of the largest, if not the largest, installed base of premium customers on the planet. This observation has some striking implications on the market.

The iPhone and the Minority Majority – Techpinions

Come avrete sicuramente letto, Apple ha presentato il miglior quarto fiscale di tutti i tempi, per ogni azienda mai esistita.

Oltre al fatto che questo rende ancor più divertenti gli “analisti” che ci spiegano come Apple sia condannaaaaataaa, dà anche spazio ad interessanti analisi come quella di Ben Bajarin, che ci aiuta a capire perché e come il successo di Apple influenzi profondamente tutto il settore hi-tech.
Non senza rischi.

Stay Tuned,
Mr.Frost